w a s h o u t

Ibland så inser man att man inte alltid kan ta så lätt på livet.
Man satsar på att lattja runt, inte ta för seriöst på livet, inte vara för egeoistisk, inte såra någon,
Ja, man försöker vara en bra människa och samtidigt må så bra av sitt eget liv som möjligt.
Men det går inte alltid, det uppstår alltid komplikationer, man sårar alltid någon.
Man inser sedan att man också sårat sig själv på något sätt?
Det är så jag tänker, och jag påstår inte att jag vet någonting om saken, eller att jag försöker vara någon som jag inte är.
Det uppstår alltid komplikationer. Mer eller mindre.
Och jag vet inte hur jag ska lösa saker och ting.
Jag försöker att inte ta så allvarligt på saker i mitt liv, men tanken finns ju alltid "vad är rätt och fel?"
Alltså, om man lattjar sunt för mycket är det vväl klart att det finns något som inte stämmer där?
Att man trots allt har sårat minst en person.
Var det där fel? om det var fel hur kan jag förhindra att det blir värre.
Kan man bara fortsätta leva som innan eller kommer det sätta för mycket spår framöver?
Yes, frågor är lätta att ställa men vem besvarar dem?
och nej jag skriver inte det här på grund av att jag vill ha ngn särskild uppmärksamhet eller någon annan liknande anledning.
I princip ända anledningen till att jag skriver detta är att jag vill få det ur mig, och kanske må lite bättre eller få nya idéer och utvägar i huvudet.

Kram

Kommentarer
Postat av: miranda

fett bra du är constance. du uttrycker dej bra och skulle nästan kunna göra en låt av denna text haha ;)



<3

2011-09-05 @ 21:28:44
URL: http://oddworldandme.blogg.se/
Postat av: Berit

Härlig du är! Du blir bara starkare! Det är de spåren det hela sätter ner!Kram

2011-09-06 @ 14:05:07
URL: http://vinklarochperspektiv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0